tisdag 24 september 2013

"Svensken"...igen


Detta är en nyhet, och man tjatar om ”svensken” i artikeln. Hur vore det om vi slutade dela ut svenska medborgarskap som konfetti? Det är uppenbart att denna person inte är eller har varit svensk, i alla fall enligt min linjal. Jag vet inte hans namn men om han heter Kalle Svensson ska jag äta upp min högra sko (storlek 44 och av läder inkluderande sula och snören).
Personen i fråga är inte svensk och kommer sannolikt aldrig bli det i min skola. Tidigare fanns det fartyg som seglade under ”bekvämlighetsflagg”. Någon idiot har givit denna person ett svenskt medborgarskap på helt felaktiga grunder. Mitt medborgarskap har blivit ett ”bekvämlighetsmedborgarskap” med påföljden av att jag ifrågasätts och kontrolleras av säkerhetstjänster över hela världen och får trassel på flygplatser. Tack så mycket! 

Inga kommentarer: