Jaha, vad kan man säga? En 74 årig trotjänare börjar ge upp. Och vad händer nu? Desperation? Konstgjord andning med desperata och kortsiktiga reparationer?
Prylen är ju den att man inom Stockholmspolitiken en massa år ratat biltrafiken och inte velat bygga ut efter egentliga behov, utan (som alltid) försökt styra medborgarna till det man ansett vara bäst för dem. Medborgare är dum. Politiker är smart. Demokrati är alltid bäst.
Här har ni facit - en av Stockholms viktigaste trafikleder blir ofarbar. Tiotusentals människor kommer inte till sina arbeten, Solna kommer att bli ett trafikkaos. Kostnaden för "samhället" blir enorm. (Nu har vi problemet med att socialister inte kan skilja på samhälle, kommun och stat. Men gör ditt bästa...).
Men som man bäddar får man ligga. När politiker ska styra och kontrollera allt och har sedan länge ratat utbyggnader av kommunikationer, biltrafik och annat så länge det inte handlar om cykelbanor eller gångtrafik.
Välkommen till skillnaden mellan en storstad och en landsbygdsby.
Men kanske ska en storstad eldas med koskit, folk bo i hyddor, folk gå till arbetet eller åka med häst och vagn. Skitbra för miljön....eller som i Kina cykla.
Det är bara att varje medborgare som får avdrag på lönen eller får gå upp tidigare, debiterar detta till Stockholms kommun.
Om man är så j-vla korkad att man inte inser att en överutbyggd, flera gånger ombyggd, och överbelastad bro som är över 70 år gammal, och är kritisk för stadens funktion, kan (med åldern som rätt), ge upp - ska man bannemej ersätta medborgarna för denna försumlighet i tjänst.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar