tisdag 12 februari 2013

Återkomst


Nejdå, bloggen är inte död eller nerlagd. Grejen är bara den att jag skriver på en bok och fastnade i skrivandet av denna. Man lider ju av en viss skrivklåda, och om du någonsin provat skriva en bok uppstår problemet att man måste koncentrera sig på denna. Visst är det kul att kommentera politiska händelser och skriva i allmänhet, men jag hittade en tråd jag bara var tvingad att dra i. Det blev sådär 30-40 sidor ovanpå de ca 100 jag redan skrivit, och jag är väl halvvägs. De senaste dagarna hittade jag en intressant tråd jag var tvingad att skriva av mig om.

När man skriver funderar man över en hel del över olika saker, och mitt stora problem är att det sannolikt inte kommer finnas något förlag som törs publicera det jag skrivit. Vad är då anledningen till detta frågar du dig säkert. Jag skriver en helt påhittad historia så det borde inte röna några problem ”per se”, men problemet ligger i teknik och underrättelsetjänster. Om bara en liten del av det jag skriver är sant avslöjar det en omfattande underrättelseverksamhet och att man använt ny teknik för att uppnå det man vill. En del saker vet jag är sanna, andra gissar jag, men det är även politisk dynamit och skulle förklara vad som händer idag i Sverige om bara ett uns av det jag skriver är sanning. Jag tror därför ingen kommer våga publicera, sannolikt kommer man få ”Tack, men nej tack”, utan motivering. Om, eller rättare sagt när så blir fallet lägger jag ut den på nätet. Jag skriver inte för att tjäna pengar genom att få en bok publicerad och tjäna pengar på det utan enbart för att jag har en sådan skrivklåda, och en viss aning om dagens teknik.

Men när blir boken klar då? Tja, det vet jag inte. Det beror hur drabbad av skrivklåda jag blir, hur mycket tid jag har, och hur jag prioriterar t.ex. mellan att blogga här och skriva bok. Hittills har jag väl skrivit lite ”till och från” på boken i ett år eller så, vilket krasst räknat borde betyda att den är klar om lika länge om jag är halvvägs.

1 kommentar:

Anonym sa...

Min kommentar för några minuter sedan gällde naturligtvis detta inlägg. Beklagar!