tisdag 14 december 2010

Om hur mitt land försvann

Jaha, nu ska vi sansa oss och inte ”dra förhastade slutsatser”. Statsministern manar till lugn och besinnelse, politikerna spelar överraskade och bestörta över vad som inträffat och man kommer nu att göra allt man kan i media för att utmåla det som inträffat som ett verk av en enskild galning, med så liten knytning till islam man kan. Man kommer antagligen fram till att det inte fanns något sätt att förutse eller hindra det inträffade eftersom personen handlade ensam och irrationellt. Tänk så lätt det är att förutsäga de närmaste dagarna i media.

Man vill alltså försvara den förda invandringspolitiken och stoppa huvudet i sanden och spela dumma.

Oturligt och klantigt nog läckte det ut av någon inom försvaret att man misstänkte att det var något på gång. Så man ställer sig frågan vad man kunde göra med informationen, sannolikt timmar innan det smällde. Om man inte kunde stoppa den aktuella personen och ta denne på bar gärning kan egentligen inte ett dyft göras. Det finns ingen möjlighet i världen att utrymma och sedan spärra av delar av Stockholm city under en julrush. Det är bara att hoppas och övervaka allt som verkar misstänkt. Man kan inte heller stoppa alla bilar och undersöka dem. Alltså är det bara polisens och säpos sak att försöka ta personen på bar gärning innan det smäller. Att förvarna allmänheten eller försöka utrymma ett område är bara att glömma. Det förstnämnda skulle dessutom orsaka panik.

Men tillbaka till kärnfrågan; vi ska alltså bara ta det lugnt, låta lite vatten rinna under broarna och inte dra några som helst slutsatser utan sätta all förtröstan och hopp till politikerna och myndigheterna.
Ursäkta, men för vem kan det vara en överraskning att detta händer? Hur länge har vi tillåtit i stort sett ohämmad invandring till detta land, och i synnerhet från länder som är kända för islamistisk extremism som Somalia, Afghanistan och Irak för att nämna några?

Samtidigt måste väl alla fatta att en s.k. religion som är baserad på en 1400år gammal bok inte fungerar i ett modernt västerländskt samhälle. Det finns milsvida skillnader mellan hur vi svenskar vill leva våra liv och vad koranen föreskriver. Hur är det t.ex. med brott och strafflagstiftning, synen på kvinnor, månggifte, jämställdhet, synen på homosexuella, barnuppfostran, yttrande och tryckfrihet, mat och alkoholhaltiga drycker, m.m.? Det är bara att fatta att islam inte fungerar i ett västerländskt modernt samhälle. Den som tror på någon fredlig samexistens är fruktansvärt naiv, i synnerhet som muslimerna ställer krav på att det moderna samhället ska anpassas efter deras levnadssätt, och allt som inte passar dem ”väcker anstöt” och betraktas som agg mot folkgrupp.

Mot den bakgrunden ska vi alltså besinna oss, och inte dra förhastade slutsatser. Mot bakgrunden av alla terroristhandlingar som hänt de senaste 20 åren, kan det knappast komma som någon överraskning för någon att detta skulle hända. Jag vet inte hur lång tid politiker behöver på sig för att fatta rena realiteter, men det inte står klart för politikerna i detta land efter minst 20 års terroristhandlingar att detta inte är någon fredlig religion, så är det i alla fall något jag fattat. Alla muslimer är givetvis inte terrorister eller fundamentalistiska idioter, men den svenska undfallande attityden och acceptansen man förordar samt att försöker indoktrinera medborgarna med samma naiva och blåögda inställning skapar en ren grogrund även för extrem islamism.

Vi står alltså inför ett vägval, och den politiker som inte fattar att denna utveckling måste få ett stopp omedelbart, beaktandes både på det som hänt nyligen, och utvecklingen de senaste årtiondena borde se sig om efter ett annat jobb.

Men vad kan man idag göra? Tja, man har ju sedan 70-talet släppt in muslimer i massor så att de utgör ca 5% av befolkningen. I princip alla av dessa sköter sig, har arbeten och är goda medborgare, och det finns ingen som helst anledning att kräva att de ska utvisas eller avsäga sig sin religion. Det är inte deras fel att något gått fatalt fel i detta land. Jag hoppas verkligen att ingen kommer på den dumma tanken att sparka ut alla muslimer eller tvinga dem att avsäga sig sin religion. Ej heller handlar det om att de personerna skulle vara mindre värda eller något annat rasistiskt.

Det handlar helt enkelt om landet jag fötts i växtupp i och en gång var stolt över. Jag är inte stolt längre. Jag åkte tunnelbana i Stockholm idag, det är staden jag växte upp i, och det var tveksamt om ens hälften av de som åkte med tåget kunde prata svenska. Jag har inget gemensamt med dessa människor. Det är inte så att jag föraktar dem på något sätt, men som svensk har jag berövats på min kultur och min historia. Människor jag inte kan prata med eller som är muslimer känner jag ingen som helst gemenskap med. Jag har helt enkelt blivit berövad på mitt land. Det finns inget jag är villig att försvara längre som när jag en gång gjorde lumpen, det finns inget att vara stolt över eller som gör att jag skulle känna någon samhörighet med. Jag har levt i en stolt och mycket gammal kultur, och vet var det innebär, man bevarar sina traditioner, man är stolt över sitt land och sin ort och sina traditioner. Faktum är att jag var nog som invandrare i denna kultur, mycket mer benägen att försvara den, än vad jag är beträffande Sverige idag.

Våra svenska politiker och massmedia betraktar jag som riktiga förrädare. De lovordar multikultins verklighetsfrämmande framtidsland, och samtidigt gör allt den kan för att radera ut allt vad jag betraktar som svensk kultur och tradition. Partiledarna för de två största partierna, betraktar antingen svenska traditioner som ”töntiga prylar” (Mona Sahlin), eller ”ursvenskt är bara barbariet” (Fredrik Reinfeldt). Samtidigt som man springer på Somaliska danser eller sätter på sig huvudduk (Mona Sahlin), för att smälta in i islamska sällskap och fiska röster. Massmedia stämmer in i lovsången för multikultin, och jag tror det hela den senaste veckan har legat en artikel om ”romskt klädmode” på SvDs förstasida. Ursäkta, men hur zigenare klär sig och vad katten skiter har ungefär samma värde i min bok. Hela massmedia spelar med, inget officiellt nyhetsmedia törs ifrågasätta vad som håller på att hända, trots att vi har kravaller i förorterna, organiserad gängbrottslighet och enorma kostnader för den invandringspolitik som förs. Propaganda och indoktrinering heter det på ren svenska, men dessa ord törs ingen ta i sin mun i det demokratiska landet Sverige. Vi har ju Public Service som tillhandahåller objekt information och fakta så att medborgarna kan skapa sig egna åsikter. Tror du på detta är du, ursäkta ordvalet, men förbaskat korkad. Public Service är den största propagandaapparaten som finns, det är därför politikerna kramar den som en snuttefilt. Visst är det märkligt? Public Service är det enda media i hela världen som klarar av att sända bara objektiva fakta. Det klarar inget annat media i hela världen, märkligt va´? Tror du verkligen det är så? Är du så korkad, förtjänar du sannerligen att betala din ”licensavgift” som straff.

Näe, nu har jag bloggat så det räcker för idag, eller hur? Kanske skulle man skriva en bok i stället för att blogga...

Inga kommentarer: