måndag 9 april 2012

Ser jag…

en bild av Marta på förstasidorna blir jag kräknödig. De senaste dagarna har hon figurerat mer i tidningarna än statsministern. Givetvis på bild, gjort uttalanden och intervjuats.

Jag har inga som helst problem med henne rent generellt, men det börjar bli rent larvigt.
Media har order om att sport, kvinnor och utländsk härkomst ska framhållas. Hon är perfekt, och personifierar precis det man vill ha på förstasidorna och Marta är perfekt. Så alltså ska jag se henne på ett antal förstasidor i nyhetsmedia. Jag betvivlar inte ett dugg att hon är duktig, fantastisk idrottsperson och annat, men det börjar bli rent larvigt. Marta sköt två mål, Marta utvisad, Marta satte en straff, Marta räddade matchen, Marta fick gult kort, Marta och Marta, och Marta… i världsklubben Tyresö.

Ärligt talat, och personligen, struntar jag blankt i sport, och i synnerhet fotboll.

Tidigare och än idag var det Zlatan som gällde och gäller. Man ska bekymra sig om ligan i Italien och alla matcher bara för Zlatan är med i ett lag därnere. Så nu är det Marta som gäller till dess man mår illa.
Jag har alltid struntat i sport, jag struntar i sport, och jag kommer alltid strunta i sport. Hur det går för Tyresö och då Marta är av samma intresse för mig som färgen på kattskit.

Sorry media, hur mycket ni än visar Marta på förstasidorna kommer jag inte få något intresse för fotboll. Drygt 20 mycket välbetalda muppar som inte har fattat att de kan köpa sig var sin boll, utan kutar runt på en gräsplan och slåss om en. Det vill folk betala för att titta på, mupparna tjänar astronomiska summor, och bilderna på Marta i Tyresö i damfotbollsallsvenskan ska vara med på varenda förstasida.

Kvinna, mörkhyad, stjärna, sport, fotboll, invandrare….perfekt PK. 

1 kommentar:

Peter sa...

Håller med. Slutade i princip att kolla på klubbfotboll efter att pengarna kom in i spelet och vissa lag bra köpte och köpte spelare.