onsdag 25 april 2012

Ta reda på fakta


Jag tror att en stor anledning till att folk inte törs rösta på SD är för att de helt felaktigt tror att SD är rasister eller vill kasta ut alla invandrare. Idag pratade jag med en yngre dam som var övertygad om att SD var idioter som vill kasta ut alla utlänningar.

Jag fann ingen anledning att ta diskussionen, men man frågar sig varifrån denna felaktiga information kommer. Tvivelsutan har man trummat in i svenska folket under årtionden att den som på något sätt kritiserar den förda invandringspolitiken är rasist. Är man sedan rasist vill man givetvis kasta ut alla som inte har ariskt utseende eller är flyktingar. Kopplingarna med nazism och nynazism är uppenbara i dessa personers huvuden och man försöker kanske bara dölja sina avsikter under SD:s flagga. SD är rasister, så enkelt är det, det spelar ingen roll vad de anför i politiken.

Det paradoxala i situationen är att det finns nog inget mer rasistiskt parti än socialdemokraterna i historien. Jag har tidigare avhandlat detta och, till skillnad från nazisterna i Tyskland som mördade i koncentrationsläger, tvångssteriliserade man här i Sverige ända fram till 1975. På 50-60-talen rapporterade t.ex. HSB personer som inte ”borde få föröka sig”.  Men Medicinalrådets handlingar är än idag hemligstämplade, gissa varför.

Men tillbaka till ämnet. Såvitt jag vet är och har det aldrig varit SD:s avsikt, och inte min heller. De personer som kommit till Sverige och lever här får givetvis göra det. Det enda undantaget är illegala invandrare som olagligen befinner sig i landet, antingen har de kommit hit utan att ansöka om immigration, flyktingstatus eller åxå är de ’de facto’ inte flyktingar, trots att Sverige har sannolikt världens liberalaste flyktingregler. På nysvenska kallas de sistnämnda för ”papperslösa”.

Alla inser väl att man inte retroaktivt kan ändra lagar och regler. Vidare finns det ingen som helst alnledning att, av vilken idiotisk anledning det vara må, sparka ut medborgare och andra som lagligen befinner sig i landet. Alla som har kommit hit med de regler som gäller nu, idag och som har gällt tidigare och lagligen befinner sig här ska givetvis få stanna. Undantaget kan ju vara personer som uppenbarligen invandrat och inte följer svensk lagstiftning utan gör sig skyldiga till allvarliga och upprepade brott och ej är svenska medborgare, amerikan, tysk som somalier.

Men jag frågar mig hur man och vilka som lyckats skapa denna felaktiga bild av SD? Public Service är ju ett tips. Ett annat är att den unga damen jag nämnde inledningsvis tillhör någon vänsterfalang (s, mp, v), och blint tror på det som sägs på deras möten. Nu går jag ju inte på deras möten så jag vet inte…men SD har ju länge upplevts av dessa som ett rent hot. Man uppmålar bilden av rasister, helt felaktigt, man är livrädda för att den klassiska höger-vänster-blockpolitiken ska spricka och jag vet inte vad. Jag ska fundera lite på saken, men klart är att det skulle nog inte skada om svenska medborgare att ta reda på lite fakta om vad SD vill och deras politik, i stället för att lyssna och tro till vad fackföreningar, s, mp, v, och andra ser i stjärnorna, tror, gissar och smutskastning, samt den propaganda media (i synnerhet Public service), bedriver inte minst.

Inga kommentarer: