tisdag 31 mars 2015

Fecespressen

Men vad är en ”hatsite”? Det är en fråga jag brukar ställa mig varje gång jag ser Expressens idiotiska skandalrubriker. Alla siter på internet som inte instämmer i jubelkören när det gäller migrationspolitiken är tydligen hatsiter. Sedan kan man kombinera detta med ett annat helt påhittat nysvenskt ord som är ”främlingsfientlig” så har man nästan uppnått PK-nirvana.

Men för att nå hela vägen fram måste man sedan omskriva, ljuga samt använda sig av information som man genom direkt olagliga dataintrång kommit över. Men ett exempel på Expressens journalistik är på sin plats för att berätta hur man jobbar för att sälja lösnummer till sina läsare. Om jag skulle skriva ”Inom islam betraktar man kvinnor som mindre värda.”. I Expressen skulle man antagligen kunna läsa att ”Ulmerkotten skriver att muslimska kvinnor är mindre värda.”. Skrev jag det? Nix, men det är så Expressen jobbar genom att klistra lögner på personer. Alla fattar ju att personerna som drabbas inte har en chans mot en av landets största tabloider. Vem har ekonomiska resurser att dra Expressen inför domstol för lögner och förtal?
Nu har vi alltså nått skittabloidernas nirvana - Expressenjournalistik med en "guldspade".

Så jag skulle vilja utnämna Expressen till min ”hatblaska”. Anledningen är lögner, olaga dataintrång, helt obefintligt journalistisk etik, olagliga smygfilmningar publiceringar på internet allt under den falska flaggan journalistik. Hur det svenska rättsväsendet kan stå handfallet utan att ingripa är en ren gåta, men det ligger inte långt borta att tro att man lyder order från politikerna.
Fecespressen är mitt bidrag till nysvenskan för denna s.k. tidning som borde tryckas på mjukare papper för korrekt användning.

Inga kommentarer: