onsdag 8 januari 2014

2014 eller när?



Linus Bylund (SD) menade att våldtäkt är ett islamskt straff. Jag har ingen aning om saken är så, även om jag hört att det tillämpas som en form av straff i muslimska länder. Sannolikt inte av reguljära styrkor i samma utsträckning som rebellgrupperingar eller paramilitära grupperingar, men det är bara en gissning. Och som sagt jag har ingen aning om hur det förhåller i verkligheten. Fakta är dock att antalet våldtäkter i detta land ökat drastiskt de senaste åren, och ett nytt fenomen som heter gruppvåldtäkt har dykt upp. Sverige är alltså två i världsstatistiken när det gäller våldtäkter per 1000 invånare. Märkligt nog har vi även haft en stor invandring från muslimska länder de senaste åren, och BRÅ för tydligen inte längre någon statistik med koppling till invandrare eller invandrares barn. Den senaste rapporten (som jag skrivit om tidigare), är 8 år gammal och den visar på en överrepresentation när det gäller invandrare med 400% beträffande sexualrelaterade brott.

Men det intressanta är Björn Söders (SD) (länk SvD) uttalande. Han påstår alltså att det inte är rasism att kritisera islam, och det är helt riktigt. Bara för att en sak är knuten till en religion bör den definitivt inte accepteras utan diskussion eller ifrågasättande. Detta i synnerhet om det rör sig om saker som är främmande för i detta fall vår kultur och våra etiska värdegrunder. Om man som när det gäller islam sedan hänvisar till en bok i arabvärlden som är skriven för 600 år sedan, finns desto större anledningar till ifrågasättande. Det är inte på något sätt rasistiskt, vilket SvD anspelar på, utan det handlar om ren logik, rationellt tänkande, fakta och vetenskap.
Nu råkar det vara så att det kommit hit en massa muslimer de senaste åren och kopplingen SvD ser är givetvis den att ifrågasättande av islam skulle då vara agg mot dessa personer, vilket alltså inte alls är fallet.


Låt mig ta ett exempel. När Muhammed levde på 600-talet och skrev koranen var jorden platt, det var då en självklarhet som gällde även inom kristendomen. Om nu Muhammed hade skrivit i koranen att jorden är platt, skulle det betyda att muslimer har rätt att anse att jorden är platt, och att undervisa barn i att jorden är platt? Skulle jag vara rasist enligt SvD:s logik, om jag 2014 säger att muslimerna har fel, då jag hävdar att jorden är rund?



Vad jag vill belysa är problematiken när man blint accepterar en gammal skrift som inte uppdaterats efter verkligheten, och när det saknas all logik och rational. Ingen religion ska kunna gömma sig under någon form av skyddsparaply med just hänvisning till att det är en religion. I synnerhet gäller detta svenska lagar.


Men problemet är att svenska politiker inom sjuklövern idag accepterar detta skyddsparaply, med hänvisning till att det är så många som är muslimer, eller kanske är man rädda för att stöta sig med den som potentiell väljargrupp. Ånyo, kan deras argumentation ifrågasättas, debatteras eller står i strid med logik och svenska lagar ska det göras. Saker som inte har med dagens kunskapsnivå, fakta, vetenskap, svensk moral och etik, samt strider mot svensk lag ska förbjudas. visst, den som vill vara muslim för väl vara det så länge det inte stör någon annan. Vill någon be i sitt hem till Allah har jag inget problem med det.



Det är inget argument för mig att kvinnor är värda mindre än män, dessutom strider mot svensk lag. Det är inget argument att muslimer inte får äta fläskkött, vi har gjort det i minst 1000 år. Det är inget argument att homosexuella skulle vara mindre värda än andra – hallå, det är 2014. Det är inget argument att svenskar ska acceptera byggandet av moskéer och minareter. Det är inget argument att ha segregerade badtider för kvinnor och män. Det är inget argument att plåga ihjäl djur genom att skära strupen av dem. Det är inget argument att jag som otrogen ska dödas (det står i klartext i koranen)…det är bara att fortsätta; islam innehåller hur många dumheter som helst som antingen strider mot svensk lag, logik, fakta eller mina värderingsgrunder.


Och för att jag anser detta, betackar jag mig för att bli kallad rasist.


Inga kommentarer: