tisdag 28 februari 2012

Fantastisk sida!

Jag visste inte att ”Riksdag & Departement” fanns, men hittade den idag. Länken är http://www.rod.se/ (Tack Mopsen!)
Varför är denna sida så fantastisk då, frågar du dig säkert, bara massa politiska beslut?
Jodå, nu är det ju så att man har förhållningsorder till media om vad de får och bör skriva, vilket följs slaviskt, och propagandan bara väller ur media och man tvingas som jag påpekat tidigare läsa mellan raderna hela tiden.
Men det kuliga med denna sida är att de förmedlar fakta och information om just Riksdag och Departement, så gott man kan och man har uppenbarligen inte drabbats av de för media gällande förhållningsorderna.
Riksdagspolitikerna har uppenbarligen sannolikt glömt denna informationskanal till medborgarna och man kan alltså hitta saker man aldrig skulle hitta in ”vanliga” media, och som skulle betraktas som rent främlingsfientligt. Ok, det finns inget som är fakta eller opolitiskt, det vet jag men man blir lätt chockerad när man på dessa sidor kan hitta texter som:


Vad sägs om ” Arbetsförmedlingen har inga uppgifter om vilken utbildningsbakgrund de som faktiskt fått arbete eller praktik har. Men över 50 procent av de nyanlända saknar kompetens motsvarande grundskolan.” Här har vi alltså de högutbildade raketforskarna.
Texten ovan finns under ”Bostadsbrist drabbar nyanlända flyktingar”. Ok, men samma bostadsbrist drabbar alltså inte svenskar?
Vidare ”Somaliska familjer kan nu lättare återförenas i Sverige. Detta efter att Migrationsverket ändrat sina riktlinjer för identifiering. Identiteten behöver nu enbart betraktas som sannolik.” Ja, sannolikhetslära…en absolut vetenskap, eller hur? Sannolikt finns jultomten. 50% konfidensgräns?
Och; ”Den som föds som rom i Sverige idag ska år 2032 ha exakt samma rättigheter och möjligheter som alla andra.” Det är givetvis Ullenhag som är i farten. Här kommer en nyhet för honom; Romer i Sverige har precis samma rättigheter som alla andra, om inte mer (de springer till DO så fort någon ens tänker ett kanske nedvärderande ord om romer). Romer eller rättare sagt zigenare har funnits i detta land sedan 1520, och vill inte integreras. Lycka till Ullenhag!
Lite till på samma tema ”Störst är problemen för dem som invandrade när de var mellan 16 och 17 år gamla. Vid 20 års ålder har bara 12 procent av kvinnorna och 9 procent av männen slutbetyg från gymnasieskolan.



OK, runt en på tio fixar slutbetyg i gymnasieskolan. Strålande, trots att socioekonimiskt stöd.

Det finns en rad andra exempel. Det är bara att gå in på hemsidan ovan och läsa under ”Migration & Integration”.
Men jag frågar mig; vad är detta? Man har alltså inte täppt till sin egen bakdörr, emedan man bemödar sig med att ha strikta krav på media på vad de får skriva och hur, i detta land där yttrande och tryckfrihet råder. Hur kan man ha missat denna kanal? De som skriver berättar ju för medborgarna saker de inte ska få veta.


Men när du läser ovanstående må du observera detta; jag är inte på något sätt rasist, vad jag vänder mig mot och kritiserar är den förda invandrings och integrationspolitiken - det är en helt annan sak. Tror du mig inte tar jag gärna debatten med dig.

4 kommentarer:

Janne sa...

Jag är inte säker på att "man bemödar sig med att ha strikta krav på media på vad de får skriva". Jag tror kraven idag går mer åt andra hållet. Media har strikta krav på vad politikerna får tycka. Dem vågar ingen politiker, som inte vill löpa gatlopp i media, stå upp emot.

Ulmerkotten sa...

@ Janne

Jag tror det är precis tvärtom. Eller på gränsen till att jag vet.

För det första har vi kopplingen mellan DDR och Sverige.

För det andra har vi "Lilla Saltsjöbadsavtalet". Kolla hur mycket som stämmer med hur media agerar idag. Vilka tror du höll i detta om inte ett prpagandaministerium?

För det tredje kommer "nysvenska" ord in i samtliga media som på beställning, och utan protester. Vad sägs om "invandrare", "berikning", "främlingsfientlighet", och en hel hög till. Tror du det är journalister som uppfunnit dem?

För det fjärde, och kanske mest signifikant, är samtidigheten i agerandet från media. Media agerar på precis samma sätt och i alla tidningar samtidigt när det gäller vad man skriver, hur man skriver, vilka kommentarer man tar bort, vilka blogglänkar som rensas. Tror du detta är en slump?

Janne sa...

Min poäng är att politikerna har klena eller inga sanktionsmöjligheter mot en publikation som skulle gå sin egen väg. Men medieetablissemanget har kraftfulla sanktioner att ta till mot det parti eller den politiker som inte följer gängse ideologisk doktrin: vantolkningar, personangrepp, förtal, smutskastning, osynliggörande m.m. I det enskilda fallet kan man smutskasta en person så att han blir en belastning för sitt parti - och så var den politiska karriären slut.

Det här är något som SD fått tåla - speciellt innan de kom in i riksdagen. Men metoden bitar inte lika bra på dem som på företrädare för partier som delar medieetablissemangets ideologi.

Ulmerkotten sa...

Janne; Ok, du får tro som du vill. Jag har en annan åsikt. Ta och Googla på "Lilla Saltsjöbadsavtalet". Vilka tror du var sammankallande?