söndag 22 december 2013

De nya moderaterna


Så nu vet vi det redan nu. De ”nya moderaterna”, ämnar vid en valförlust liera sin med miljöpartiet. En gång i tiden röstade jag på modraterna, men det var långt innan de blev ”nya moderaterna”. De år jag bodde utomlands fann jag ingen anledning att rösta i svenska val. Jag tyckte nämligen inte jag boendes utomlands skulle påverka svensk politik och dessutom var jag föga insatt i aktuell svensk politik.

Men vid återflyttandet till Sverige upptäckte jag att de moderater jag en gång röstat på inte längre fanns.  Mina moderater var som bortblåsta och hade ersatts av någon form av hybrid av folkpartister och socialdemokrater och kallade sig för ”nya moderaterna”. För mig är politik närmast en tro, inte religiös eller så, men jag har en bild av vad som är bra för mitt land och var en gång stolt för mitt land. Det är jag inte längre, och det man idag vill klistra på mig med acceptans för andra religioner, andra kulturer och annat är mig vitt främmande.

Man vill hävda att Sverige är ett multikulturellt land och i propagandan är det bara att acceptera Sverige idag accepterar muslimska seder och bruk. Ursäkta, men det gör inte jag. Islam har nyligen kommit till detta land, inbjudet av just ”nya moderaterna” och sjuklövern, men jag accepterar inte detta. Jag känner inget agg till muslimer per se, eller vill hålla alla muslimer ansvariga för det terrorhandlingar som begåtts i islams namn. Men jag accepterar inga krav eller förändringar av det svenska samhället baserat på islam. Detta oavsett om de som kommit hit har varit riktiga flyktingar eller ej. Man ska därvidlag komma ihåg att minst 90% av de  muslimer som kommit till detta land har valt att komma just hit. Men min regel är solklar – man anpassar sig till det land man kommer flykting eller ej. Det betyder inte att jag är främlingsfientlig, men detta är mitt land sedan många generationer och jag bestämmer agendan, inte de som valt att komma hit.

Visst, vill man vara muslim må man vara det och be i sitt hem så länge det inte stör någon. Men mina barn ska kunna ha skolavslutning i kyrkan, de ska få sjunga psalmer på skolavslutningen, och i detta land vill jag kunna köpa fläskkött och kött som inte är halalslaktat för att muslimer kräver det. Anledningen är enkel; det är rent djurplågeri som man ser mellan fingrarna med.
 
Men nu har vi de ”nya moderaterna”. Ett föga intressant parti som dagtingar med sina åsikter och allt för att få vandra i maktens korridorer. Man har iscensatt den rådande massinvandringen, har enorma problem med mord, våldtäkter och gängkriminalitet som direkt kan relateras till den förda politiken de senaste åren.
Men för att bara blockera Sverigedemokraternas inflytande i riksdagen, träffade man en ohelig allians med de vänsterorienterade miljömupparna miljöpartiet.

Gösta Bohman ligger säkert och snurrar i sin grav, sedan han fått veta om de ”nya moderaterna”. De nya moderaterna har ingen politik utan lyssnar till konsulter som ger tips om vad som gäller för tillfället, hur man uttrycker sig, hur man ska nå ut till vissa väljargrupper o.s.v. den ursprungliga politiken, de politiska fundamenten för att vara politiker har därmed falerat.

Det handlar om makt, inget annat, och med all tydlighet bevisar överenskommelsen med miljöpartiet detta. Nu börjar man bli nervös inför valet 2014, och fattar att svenska medborgare faktiskt gillar sverigedemokraternas politik. Man har fått nog av massinvandringen, men av någon outgrundlig anledning, och trots ljugande murvelhyenor kommer en stor del av svenska folket rösta på SD.

Desperationen stiger; till den omilda grad att man desperat söker samarbetspartners även bland totala meningsmotståndare. Man dagtingar med sina åsikter för att nå över 50% och få regera. Maktprostitution i sitt renaste slag. Hur någon kan rösta på partier som inte har några klara åsikter, har raderat sin historia och sitt politiska fundament, samt döljer fakta och inte kan svara ens på de enklaste och klara frågorna i riksdagen, har mitt förakt.

Grattis ”nya moderaterna”.

Inga kommentarer: