onsdag 2 mars 2011

Sverige - inte mitt land längre

Man tror ibland att politikerna har humor och skojar, eller så kollar man i kalendern om det är 1:a april. Men nu är det 2:a mars, och man kan i DN på denna länk läsa att personer som olagligen finns i detta land, som inte har någon som helst rätt att vara här, ska få rätt att få pengar av de svenska skattebetalarna och få rätt till hälso- och sjukvård, skolgång samt rätt att starta företag.

Man pratar om kanske 100 miljoner som småpengar, och jämför med vad vårdapparaten kostar i detta land. Bara denna flathet för medborgarnas skattepengar är minst sagt upprörande.
De personer vi pratar om är inte ”papperslösa”, det är en omskrivning av illegala invandrare som på detta sätt ska få del av svenska skattepengar, och man vill legalisera deras vistelse här trots att de sannolikt fått avslag från migrationsverket på asylansökan. Detta trots att Sverige har sannolikt de mest generösa reglerna för invandring/asyl som finns i hela världen.
Vi vet att 90-95% som kommer till detta land är enbart ekonomiska lycksökare och inte flyktingar enligt FN:s definition. Lögnerna och de uppdiktade historierna är rent löjeväckande. Läs t.ex. Merit Wagners blogg om hur det fungerar på migrationsverket.
Men de som trots allt inte beviljas PUT, kanske flyr från flyktingförläggningar och helt olagligt befinner sig i detta land ska nu alltså få åtnjuta det svenska välfärdssystemet, vilket betalas av alla som lagligen finns här, arbetar och betalar skatt.
Ursäkta, men detta är ett rent principfel, och gör mig illamående. Det är en form av amnesti åt brottslingar rent generellt, och har inte ett dyft med invandring att göra. De som inte har rätt att vistas i detta land ska ut omedelbums och när de anträffas. Det är svensk lag.

Jag trodde för ett antal år sedan att jag var svensk och bodde i landet Sverige. Nu ska man tydligen skämmas för att vara svensk, barbar som man är och har fjantiga seder, och våra politiker vill förvandla landet till en enda stor slasktratt för all världens lycksökare, kriminella och andra som vill ha del av den välfärd vi och våra förfäder byggt upp i sitt anletes svett. Detta är inte mitt land längre, den dagen detta lagförslag/proposition går igenom. Jag vill inte vara svensk längre. Jag vill inte betala ett öre mer i skatt. 

Jag vill sedan inte hamna på svensk långvård framgent och bli vanvårdad, eller leva på svältgränsen på svensk pension till förmån för allehanda ”papperslösa” och lycksökare som kommit till detta land för att kunna leva väl på svenska skattebetalares pengar.

13 kommentarer:

Jesus Rydgren sa...

Jag är jätte glad för beslutet. Jag har två vänner, en ifrån Afganistan och en ifrån Gambia som båda har blivet nekade uppehållstillstånd. När de blir sjuka skramlar vi ihop pengar så de kan gå till sjukhuset. Men ofta så drar de sig för det för de vill inte vara oss till last. Men de kan ju inte jobba så de har ju svårt att få ihop egna pengar.
Båda är hotade till livet i deras hemland och skulle med stor sanolikhet inte överleva länge om de åkte tillbaka. Så de har ju inga planer på att tillbaka såklart. Detta förslag är ju lysnade ur deras synvinkel ju. Då kanske de kan börja försörja sig och leva på riktigt. Som det har varit har de levt i ett vakum. Tycker förslaget är helt underbart!!

erik andersson sa...

"Jag vill inte vara svensk längre."

Skönt. Vi vill nämligen inte ha dig som landsman heller.

Urban sa...

Till Erik och Jesus Rydgren

Jag tycker ni kan betala in 70% av eran lön hädanefter för ni vurmar så mycket för dem stackars flyktingarna,hur många låter ni bo hos er? Jasså ni bor i kollektiv och ni betalar heller ingen skatt,nej jag är inte förvånad,såna som ni kallas snyltare men vi som har fått nog av detta illegala pack som kommer till Sverige vill inte vara med längre och betala för detta otroliga resursslöseri.

Dr Evil sa...

Upprördheten har ju varit desto större att KUNGEN har fräckheten att tigga mera pengar.
Det var visst ett belopp på 5½ miljon.

Anonym sa...

Era dumma jävla idioter.. betala eran sk. "humanism" ur egen ficka då!

FATTAR NI INTE att sånt här riskerar -nej KOMMER- att tippa hela välfärdsmodellen? Medborgare i detta land har nu, som tack för inbetalade skatter, inte fler rättigheter än vem fan som helst.
Det är dock vi som får betala för allt med skatten: Fri bildning, fri vård akut eller ej, möjlighet att starta företag osv.. och de behöver inte bidra med en krona till det.

Det är totalt oacceptabelt och inte ens den stora massan av "dumma Svensson" eller hur ni nu ser på allmänheten kommer acceptera detta i längden. Det kommer innebära döden för välfärdssystemet, ingen kommer tillsist vilja betala skatt.

Era "nyttiga" jävla idioter alltså! Ni håller på att förstöra ALLTIHOP, hela landet, hela välfärdssystemet. Vår framtid. ALLT offrar ni för denna sjuka önskedröm som bara används för att utnyttja er..

Anonym sa...

Jag är ocksa jätteglad över beslutet. Fast kanske inte av samma skäl som dumnaive Jesus. Jag är jätteglad för detta paskyndar samhällskollapsen ganska ordentligt. Ju snabbare välfärden bryter ihop desto bättre.
Jag bor själv utomlands (Schweiz) och kan spara alla mina pengar istället för att ge dem till ekonomiska lycksökare fran tredje världen. Kan ni fatta hur bra jag kommer att fa det i svedala när dumsvenne spenderat alla sina pengar pengar pa "invandrarservice". Svennes pension, sjukvard, äldrevard kommer att vara ett ännu större skämt än idag. De flesta jobben med högt värdeinnehall har nog ocksa stuckit. Dels för att de med rätt kompetens drar till vettigare länder dels för att företagen inte vill "bo" i det lagintensiva svenska inbördeskriget. En annan orsak är nog den laga kunskapsnivan pga katastrofskolan (kolla PISA).

Kort o gott ett fattigt okunnigt valdsamt helvete. (Precis som i de länderna fran vilka "pensionsräddarna" kommer) Men för den som har alla sina pengar kvar (o säkra utomlands) är det förstas ett himmelrike. För att betala multikulti idiotin kommer skatterna att höjas rejält. Kan ni sedan fatta hur mycket mina pengar kommer att köpa i det framtida svedala. Jag köper inget förstas men hyr en vacker o säker bostad. Jag anställer ingen utan betalar Svenne o hans barn svart för en massa tjänster som jag inte orkar göra själv. Faktum är att det kommer att finnas goda möjligheter att leva som en adelsman pa 1700 talet. O vad Svenne o hans barn anbelangar sa kan de gott ta bussen hem till sin otäcka valdsamma multikulti förort när de jobbat klart at mig. Han har ju för fan varit sa dum att röstat för det i alla ar. Hall till godo! För min del sa är det väldigt goda nyheter att svenne o hans politiker ruinerar landet (om det kan kallas det fortfarande).

Avslutningsvis sa ska jag säga att det finns ingen anledning att vara sur pa invandrarna. De ser bara en hög ovaktade pengar som de rusar fram o tar för sig av. Skulle jag oxo göra. Nej ska man bli arg sa ska man bli arg pa den "inhemska" gruppen som för egen vinnings skull "tvingar" politikerna att släppa in dem. Jag tänker förstas pa de judiska mediahusen Bonnier/Hjörne o alla judiska journalister/chefer som finns i media. De kör samma taktik i svedala som i USA. Fragmentera samhället sa gar judarna säkra. I det etniskt fragmenterade samhället vinner den grupp med bäst sammanhallning o det det är judarna. Tror ni mig inte? Tja, kolla själva vilken grupp som lobbade in multikultin i svedala pa 60 talet. Eller kolla vilken grupp som lobbade igenom USAs invandrarlagar 1965. Känn dig blast Svenne.

Ulmerkotten sa...

@ Anonym
Jag gillar inte ditt påhopp på judar, som att de skulle vara de som ligger bakom den sanslösa invandringspolitiken. Jag vet själv inte, med det är på gränsen till "agg mot folkgrupp" att påstå det du gör.

Nu är det de svenska riksdagspolitikerna som både är folkvalda och ansvariga för den politik som förs. Alltså, och eftersom de knappast är "folkgrupp", är det helt ok att kasta skit på dem, men inte på judar.

ɱØяñιηg$ʇðя ©™ sa...

Det är återigen omöjligt att komma in på PI och nu har dom ändå bytat servrar.

Den här webbsidan är inte tillgänglig
Webbsidan på http://politisktinkorrekt.info/ kan ligga nere för tillfället eller kan ha flyttats permanent till en ny webbadress.
Fel 103 (net::ERR_CONNECTION_ABORTED): Okänt fel.

Ulmerkotten sa...

@ Robin

Javisst, är det märkligt...det funkade ju bra ett litet tag efter bytet av leverantör, men efter Expressen-historien är det samma visa igen.

Man ska komma ihåg att det inte är några klantskallar och de har säkert mer än ett sätt att ställa till trassel. Ändamålet helgar medlen.
Och ingen kommer någonsin tillstå problemen eller känna till deras ursprung. "Vi har ju en lång tradition av demokrati..." som Mona Sahlin uttryckte saken före valet, då kommentarer i tusental raderades, och blogglänkningar försvann.

Anonym sa...

@ Ulmerkotten
Den anonyma schweizaren 12:48, osmaklig som han verkar vara.. har rätt vad gäller judars lobbyverksamhet i Sverige. Jag ville inte heller tro det när jag allra först hörde det (för ett par veckor sen kanske) men det går att kolla upp och visst var det så..

Iallafall - i debatten om avskaffandet av assimileringsprincipen och införandet av mångkultur 64 till 68.. Judar dominerade den totalt, framförallt en vid namn David Schwarz. Hela PK-köret, "resonemanget", anklagelserna (om rasism, nazism osv) tonerna alltihop, allt känns igen långt innan det blev utbrett i dagens press. Sök på detta.

Anonym sa...

Något annat sjukt på det ämnet man fick visat i samband med det.. lyssna på vad hon här säger.
http://www.youtube.com/watch?v=_5dmG5ht60A

Och Israel skall visst stödja sådana här överallt i europa alla med samma sorts mål och typer.

Har man nu gått och blivit antisemit..? Eller är det bara meningen att man skall låtsas som ingenting.. jag vet inte längre. Jag har alltid trott att detta var en minoritet som andra, om än kontinuerligt och orättvist utsatt genom tiderna. Nu för tiden är jag inte lika säker länge. Känns allt mer som det bara varit som med islamofobi, anklagelser man sagt för att få immunitet.

Anonym sa...

Boktips från "den osmaklige"
http://www.prometheism.net/library/CultureOfCritique.pdf.

ɱØяñιηg$ʇðя ©™ sa...

David Schwartz har en modern efterträdare. Hon heter Barbara Lerner Spectre och är en från USA invandrad judinna som lobbar stenhårt för multikulti, inte bara i Sverige men över hela Europa. Googla hennes namn så får ni se själva. En annan jude som sysslar med att söndra och härska är den ökände miljardären George Soros. Han är involverad med Muslimska Brödrskapet och ligger bakom kaoset i Nordafrika just nu.