tisdag 18 juni 2013

Högerextrem?

Jaha, högerextrema siter dominerar som man kan läsa i SvD på denna länk.

Men när man lära sig fatta? Det är en milsvid skillnad mellan att vara rasist, att vara kritisk till invandringspolitiken eller att vara högerextrem. Man är inte heller ”främlingsfientlig” om man är kritisk till den invandringspolitik som bedrivs. Ej heller behöver man vara högerextremist eller ha några som helst kopplingar till rasistiska eller nazistiska grupper.

Diskussionen som förs, och den propaganda som rullas ut är helt verklighetsfrånvänd. Ursäkta, men går inte längre att lura svenska folket med de sedvanliga propagandametoderna och klumpa ihop de man inte gillar, ge dem epitet helst på nysvenska, och samtidigt förneka sanningen.


Är denna site rasistisk eller högerextrem? Ja, det kanske en indoktrinerad politiker tycker. Med ett antal år på nacken, utländska kollegor och vänner, och efter att ha jobbat utomlands i 10 år, har massor med kollegor från de mest skilda länder och kulturer, har jag åsikter som jag uttrycker, baserat på vad jag anser vara fel i detta land. Med handen på hjärtat en massa om invandringspolitiken eftersom jag ser hur landet på kort tid tydligen ska bli ett multikulti-religionsflumparadis helt oavsett priset rent monetärt, och oavsett skadan på landet som sådant.  Betyder det att jag är högerextrem eller rasist?


Har jag under åren jag bloggat skrivit något som varit felaktigt? Säkert, men påtala det för mig så ska jag tillstå alla fel. Har jag skrivit något du inte gillar eller anser var/är felaktigt? Säkert, men påtala det så kan vi ta en diskussion om saken i kommenteringsfältet. Var anonym om du vill.
Har jag kommit med något som är olagligt? Då är det bara att åtala siten och mig. I den mån någon gjort någon olaglig kommentar är det min avsikt att radera den så fort jag ser den.

Men i första läget…varför behöver staten ett ”mediaråd”? Är det för att kunna påverka oss medborgare på avsett sätt, alltså som politikerna tycker eller? Åsiketer som inte passar är tabu, och ska förnekas, ej diskuteras och vi ska utbildas, eller hur?

Ska man lära ungdomar…snacka om indoktrinering.



Men detta är säkert en av de ”högerextrema” siterna man i denna artikel listar som en fara, och som ”dominerar”. Statens mediaråd, tydligen bestående av ”forskare” överlämnade en rapport till Birgitta Ohlsson. Det heter forskning, utredning, statistik och utbildning när man vill göra propaganda. Det är en enkel regel som automatiskt ger vederhäftighet.
Kollar man på Avpixlat på denna länk, ska man "lära ungdomar" de är sannolikt mer mottagliga för propaganda än jag. Snacka om indokrinering.

Så man är väl "högerextrem"...Ok, här kommer ett tillmäle eller epitet på min nysvenska för i synnerhet Ullenhag, Billström och statsministern; "naiva migrationskramare". Men egentligen gäller det för hela sjuklövern som stoppar huvudet i sanden likt en struts och totalt vägrar inse alla problem man ställt till med emedan man mummlar flumord som berikning och multikultur. Allt emedan bilarna brinner i allt fler berikarstatsdelar över landet och skottlossningar bara blir fler. Snart så vanliga att media inte ens betraktar det som nyheter. Allt enligt Standard Operating Procedures (SOP:ar) från ovan.



Inga kommentarer: