lördag 12 november 2011

Jag är "blek"...

Tänk, det visste jag inte - jag är ”blek”. Det är tydligen så att om man är svensk, d.v.s. inte mörkhyad, så är man ”blek”. Den kopplingen kan man inte undgå i denna rubrik i Sundsvalls Tidning.

Vi vet ju att det gått ut instruktioner till media att vitpixla mörkhyade om det handlar om brott eller något negativt, och inte på något sätt anspela på deras ursprung om det är från främmande länder, eller har någon koppling till invandring. Alltså har det gått så långt i media idag att man förutsätter att viss brottslighet, t.ex. våldtäkter, skottlossningar och annat begås av personer med invandrarbakgrund. Detta i synnerhet om man kör med påhittade namn och kallar dem ”Nisse, Olle och Kalle” eller något sådant för att på så sätt undvika alla knytningar med invandrare.
Med det är en annan visa om brottslingen är svensk, då brukar media inte vara sena att publicera så mycket man törs, gärna bild och namn. Men att innan man kan publicera namn och bild, har man ju tvingats nämna det som ”icke invandrarbakgrund” eller på något annat krystat sätt. Att påstå att personen var svensk går ju inte eftersom varenda kotte oavsett hudfärg eller bakgrund enligt det multikulturella flumsamhällets skapare per definition är svensk, efter att de hittat ett svenskt pass i ett flingpaket.
Alltså har man kommit på det geniala ordet ”blek” för att på så sätt tala om att personen är svensk. Visst är det genialt i politikernas nysvenska öron?

Det fina med ordet ”blek” är även att det är negativt. En person som gör en ”blek” insats t.ex. i en sport är ju inget vidare. Färgglatt ska det vara!

Så nu vet man…man är blek. Media har eventuellt fått order om att börja använda just ”blek” för att utmåla svenskar negativt när man inte kan publicera namn eller bild. Det kommer att visa sig ganska snart, och snart (om så är fallet), kommer det börja användas som negativa tillmälen i stället för ”Jävla Svenne!”. Kan jag springa till DO då? Eller ska jag dra på mig en burqa för att smälta in och slippa trakasserier i mitt eget land? Eller betalar staten för resor till soliga länder för att vi blekfisar ska bli av med vår "blekhet", som vi tydligen ska skämmas för?

Inga kommentarer: