torsdag 4 september 2014

Generalblåsta kärnväljare

Jag sitter och funderar på en artikel om att moderaterna riskerar sina kärnväljare (länk). En gång i tiden röstade jag på moderaterna vid valen. Det var inget snack, de hade bäst politik när det begav sig. Sedan började den vackla och blev lite sämre varje år. Sedan bodde jag utomlands (gissa var), och röstade inte i svenska val. Jag tyckte liksom att jag inte hade någon rätt att påverka hur Sverige skulle styras även om jag hade officiell rätt att rösta i svenska val. Jag följde inte den svenska politiken speciellt väl, men sedan som ”migrant” flyttade jag tyvärr tillbaka till detta land och de ”nya moderaterna” visade sig. Totalt fjärran från alla åsikter jag hade och någon form av socialdemokrater light.
När det begav sig var jag ganska aktiv på nätet och hade en del frågeställningar till Kent Persson när han var kommunalpolitiker i Örebro. Han totaldök och bara svamlade floskler. Hela saken slutade med att han undanbad sin mina och några andra personers frågor och kommentarer. Det har jag respekterat, lika mycket som han och de ”nya moderaterna” förlorat min respekt.
Så jag var en av de kärnväljare moderaterna hade. Men jag skulle hellre strunta i att rösta än att lägga min röst på de nya moderaterna idag.

Senast på Aftonbladets valdebatt i förrgår blev jag illa berörd när Fredrik Reinfeldt rullade ut en lång lista som skulle var en lista över vad man ville genomföra under nästa mandatperiod. Några dagar tidigare höll han tal och ville att ”vi skulle öppna våra hjärtan”, när han egentligen menade plånböcker. Ovanpå detta en önskelista som det sannolikt inte finns någon som helst finansiering för. Men visst, önska och drömma kan alla men 99% från denna lista kan säkerligen strykas med rödpenna direkt i brist på pengar som spenderats och spenderas till guldkalven; invandrarna.
Allt emedan vi inte har något försvar, usel sjukvård, en skola vars resultat störtdyker och de som byggt upp detta land har usla pensioner eller sitter på äldrevården och vanvårdas eller riskerar svälta ihjäl.

Och samtidigt har vi världens högsta eller näst högsta skatt. Tack ”nya moderaterna”!

Inga kommentarer: