Storebror slår till igen! Sverige är fantastiskt! Det finns garanterat inget land i världen som består av ett så av myndigheterna indoktrinerade människor, d.v.s. åsnor. Detta har nu nått helt oanade höjder och medborgarna ska finna sig i allehanda övervakningssystem ”för deras egen skull”. Trafiklagstiftningen är en riktig höjdare därvidlag. Under årtionden har man kopplat ihop att köra fort med olycksrisk, och att köra för fort är enbart baserat på vad som står på plåtskyltarna som man så vänligen dekorerar all vägar med.
För det första ska vi ha klart för oss att det finns olika förutsättningar när man kör bil; det kan vara dimma, snorhalt, mörkt, snöstorm, tät trafik, och en massa andra förutsättningar som gör att det som står på skyltarna är en för hög hastighet för det givna tillfället.
På samma sätt kan det vara en solklar söndagsmorgon, inte en bil ute och perfekt väglag. Med detta kan vi alltså enkelt komma till slutsatsen att det som står på skyltarna ofta är felaktigt. Men då svarar givetvis den indoktrinerade att det anger den högsta tillåtna hastigheten under bra väg och trafikförhållanden. Det är i sig riktigt, men det finns ett antal andra parametrar som skyltarna inte tar hänsyn till, t.ex. den egna bilens kondition, det är en rätt bra skillnad på en nu Maserati och en gammal Volkswagen bubbla.
Vidare tar det inte hänsyn till förarens skicklighet. Mot detta har det argumenterats att ”alla kan inte köra som Schumacher”. Det är riktigt, men som det nu är skyltat på vägarna är skyltarna avpassade för en halvblind pensionär på 95år. Nu tvingar man alltså förarna att anpassa hastigheten efter de som kör absolut sämst i hela landet och deras kapacitet och kunskap. Observera att det inte på något sätt är tvingande att hålla den hastighet som står på skyltarna, vill man köra långsammare är det bara att göra så.
Men det märkliga är ju att man litar till bilisternas omdöme, när det gäller att framföra fordonet generellt, och har förarprov, körkort m.m. men de är helt inkompetensförklarade när det gäller att bedöma lämplig hastighet under de rådande förutsättningarna.
Nu är det helt enkelt så att det inte finns en enda olycka som någonsin har orsakats av en hastighet. Det är helt enkelt så att alla olyckor orsakas av förares felbedömningar, inte av hastigheten ett fordon håller i sig själv. En typisk felaktig bedömning av en förare är att hålla en högre hastighet än vad omständigheterna medger. Men det är och förblir förarens felbedömning och inte hastigheten som är orsakande till olyckor.
Indoktrineringen har nu gått så långt att man skapat zoombies vid ratten inte kör bil utan halsovande framför den med ena ögat på hastighetsmätaren och det andra på vägen. Detta inkluderar även polisen, och de har precis som alla andra zoombiefierade medborgare ingen vana av att köra bil i andra hastigheter än de skyltade. Som ett resultat av detta, när de sedan tvingas börja köra bil och anpassa hastigheten till givna förhållanden, klarar de inte av det, som man kan läsa i denna artikel; På intet sätt förvånande, alla ska ju få nära-döden-upplevelse om den lilla nålen på instrumentbrädan visar 5km/h mer än vad det stod på en nyss passerad vägskylt.
Och nu ska man alltså premiera zoombiefieringen, vilket man kan läsa i denna artikel. De som kör långsammare än hastighetsbegränsningarna ska premieras via bilförsäkringen. Och det är ju bara en tidsfråga innan den lilla GPS-grunkan rapporterar alla hastighetsöverträdelser till polisen så kommer böteslapparna på posten. För din egen skulle lille medborgare. Det spelar sedan ingen roll vad du försöker anföra till ditt försvar. Att komma med att; ”jag har tävlingslicens på F1, jag jobbar vid motorvägspolisen i Tyskland, jag körde en Ferrari, det fanns inte en bil ute, det var söndagsmorgon och perfekta förhållanden, spikrak väg” o.s.v. lönar sig givetvis inte. Har man kört några km/h mer än vad det står på skyltarna är man rökt. Så snälle lille zoombie – välkommen till Sverige, landet för där ordet logik inte finns och där övertron på myndigheterna är total.
Till min stora förvåning var det dock ett rättsfall nyligen där en domare kopplat in hjärnan, och man kan läsa om på denna länk. Mycket förvånande, han måste vara den siste i detta land som tänker. Han har sannolikt inte sett Public Service på 30år, och bor i ödemarken, långt borta från alla fjantiga kampanjer från NTF, Vägverket, Transportstyrelsen och allt vad de nu heter. Han verkar ju helt oskadad och har tankeförmågan kvar.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar