tisdag 5 mars 2013

Hur många skattemiljarder då?

Man flashade intressanta artiklar i SvD och DN idag. Jag hade bara tur som hann se en av dem. Saken är den att ingen har ju pejling på hur länge en nyhet visas på nätet och kör man den snabbt och sedan tar bort den kan man ju inte bli anklagad för att inte ha uppmärksammat eller rapporterat något viktigt. Jag kallar det för ”flashning” i brist på bättre ord. Jag vill dock minnas att för drygt ett år sedan hade DN på sin webversion en artikel om ”Romskt klädmode” liggande i drygt en månad. Välkommen till Sverige och att bli förd bakom ljuset på de mest fiffiga sätt. Givetvis har man till artiklarna, antingen inga blogglänkningar eller välselekterade sådana. Kommentarer är inte att tänka på. Jäpp, detta inlägg är pingat, men denna blogg är t.ex. bannad i SvD sedan år tillbaka. Yttrande och tryckfrihet, demokratins grunder gäller inte längre och snart kommer nog regler om censur på nätet p.g.a. "näthat".

Men till artikeln, Borg tänker alltså ta av biståndspengarna till att finansiera den som kommer till detta land och kallar sig flyktingar. Per definition är en flykting just en flykting, kanske från sin bostad, kanske till ett annat land och är i behov av desperat hjälp. Så tycker i alla fall FN emedan du och jag ska tro att en flykting kan betala runt 100.000kr för att få bli smugglad till Sverige över halv klotet, från andra världsdelar, över dussintalet gränser och genom lika många länder. Jag anser inte, per definition att dessa är riktiga flyktingar. Ovanpå detta har vi valserna som de som kommer till detta land drar för Migrationsverket, dessa kan vi läsa om på Merit Wagners blogg.

Men moderaterna och regeringen börjar inse att de hoppat i galen tunna, för att tillförsäkra sig om riksdagsmajoritet. Jag tänker alltså om uppgörelsen med MP, och det är knappast något under att man tappar väljare hela tiden, och man har alltså godkänt ”anhöriginvandringen” med förödande konsekvenser både för kommunerna och staten. Vad man får förmoda i ren desperation måste man nu alltså ta pengar från biståndet för att finansiera den sanslösa invandringen, jag vill minnas att jag läste "en del" av 11 miljarder (om jag minns rätt), men siffran försvann illa kvickt från tidningarna, och nu heter det ”mer av biståndet kvar i Sverige” (UNT) , som ska låta positivt. I själva verket låter vi sannolikt folk svälta ihjäl i tredje världen till förmån för ”anhöriginvandring” och ekonomiska lycksökare som har haft råd att bli smugglade hit. Det är alltså dags, eftersom kommunerna som varit dumma nog att ”ställa upp” och tecknat avtal med Migrationsverket, går på knäna att pumpa ut mer pengar. Dessa pengar tas alltså från riktiga flyktingar som verkligen behöver mat för dagen för att överleva, till förmån för ekonomiska lycksökare som smugglats hit för dyra pengar och snart alla deras anhöriga.

Nej, jag är inte rasist, och har inget emot de som kommer till detta land baserat på hudfärg eller annat, men vad jag tycker illa om är att våra politiker låter riktiga flyktingar sannolikt svälta ihjäl till förmån för de ekonomiska lycksökare som har haft råd att betala en dyr smuggling hit, och svenska skattepengar ska användas till att betala deras "anhöriga hit".  Det är vad ”mer av biståndet kvar i Sverige” handlar om. Man tar bistånd från de som verkligen behöver det till att finansiera en helt sanslös och vansinnig migrationspolitik.


 

Inga kommentarer: