tisdag 20 augusti 2013

Jag är islamofob


Ok, jag är islamofob. Det betyder inte att jag någon som helst ”fobi”, d.v.s. överdriven rädsla mot islam. Men epitetet med PK-språk råkar bli just islamofob. Egentligen är jag islamkritiker. Det är en högst berättigad, kontrollerad och genomtänkt reaktion mot vad som händer och i, mot det som händer i Sverige och i världen.

Kan någon ha missat alla de det terrordåd som skett i islams namn? Kan någon ha missat att islam är baserat på en 1400 år gammal skrift från arabvärlden med diverse rent idiotiska krav som inte hör hemma i ett västerländskt land 2013? Kan någon ha missat islams syn på HBT-personer? Kan någon ha missat att islam anser att kvinnor är värda mindre än män? Kan någon ha missat att muslimska män kräver att kvinnor och i många fall små flickor kräver att de ska springa runt i fotsida klädslar och i det mest extrema fallet klä sig som kringvandrande sopsäckar.

Om du tror att denna klädsel är kvinnor är deras egna val, är du bara naiv eller dum. Varför klär sig inga andra kvinnor än just muslimska på detta sätt? Jag vet inte en enda svensk kvinna som skulle drömma om att klä sig på ens ett liknande sätt.

Vi har alltså ett ”slöjuppror” för att någon idiot givit sig på EN muslimsk kvinna. Man kräver en utredning om hatbrott mot muslimer. Hela historien är så larvig att det egentligen borde heta ”blöjuppror”.

Hur vore det med en utredning om de hatbrott som muslimer begår mot judar? Pressen döljer givetvis dessa, och mörkertalet är stort eftersom alla vet att det inte är mödan värt att anmäla sådana saker. Eller kanske en utredning om ropen ”svennehora”? Eller varför inte presentera lite statistik från BRÅ om antalet sexualbrott som våldtäkter och personer med ”invandringsbakgrund”. Nähä, det finns inte. Det fanns, men sedan blev det tyst när överrepresentationen nådde 3.5 gånger, för sådär 5 år sedan.

Ok, jag tycker inte illa om islam. Men en stor del av det man predikar är fel, och fungerar inte här. Varsågod, den som vill vara muslim må vara det och be i sitt hus, och må läsa de delar av koranen som inte uppmanar till mord av ”icke troende”, kvinnors mindre värde och andra saker som strider mot svensk lag som står i klartext. Men man må på intet sätt komma med krav på det svenska samhället, förändringar av detta baserat på muslimsk tro eller rent idiotiska krav imamer hittat på.

Därför är jag islamofob - en stolt svensk sådan.

Add: sedan kollade jag på Avpixlat, och sprang på denna länk. Det är bara att fundera på hur "nyhetsmedia" fungerar.  Vad är egentilgen skillnaden mot hur det funkade i DDR?

Jag har generellt börjat ifrågasätta alla nyhetsmedia, och litar inte på något. I synnerhet inte public service eller tidningar med presstöd som SvD.  

Inga kommentarer: