onsdag 28 augusti 2013

Politikerföraktets ansikte



Ullehang är sig lik, och på ett sätt är det ju bra att det finns politiker som ger ordet politikerförakt ett ansikte, samt gör de mest larviga utspel. Hans senaste tilltag kan vi läsa om i dagspressen (länk), innebärande att man avser plöja ner 20 miljoner de närmsta åren mot i synnerhet ”islamofobi”. Nu kan man väl glädjas åt, eller hoppas att personer som Ullenhag inte får så mycket att säga till om efter nästa val, men oskrivet är i detta fall bäst.
För det första ska vi ha klart för oss vad en ”fobi” är. Det är en omotiverad rädsla för något som kanske inte är så farligt. På wikipedia fann jag denna text som beskriver saken ” För att betraktas som en fobi behöver rädslan som upplevs vid eller inför exponeringen vara orimlig eller överdriven i intensitet.”.

Men nu har vi liksom lite saker som säger att det inte handlar om fobi, utan rena och skära fakta. Alltså ett ställningstagande baserat på händelser i världen och annat som inte ens Ullenhag kan förneka. Om vi börjar med den gamla skrift som är islams lag, d.v.s. koranen är den alltså skriven på 600-talet i arabvärden. Hur naiv ska man vara för att anse att det som står i denna ska gälla 2013 i ett västerländskt land? I samma gamla bok uppmanas i klartext till mord på alla ”icke troende” och de som omkommer i processen kommer till paradiset. Det är inget annat än ett lagbrott och spridande eller predikande av koranen borde alltså enligt svensk lag förbjudas. Ingen religion står över lagen i detta land.


Men å andra sidan verkar det som om just islam står över lagen…det råder jämlikhet i detta land, men det är ok att kvinnor ska tvingas gå omkring som vandrande sopsäckar eller spökplumpen fan club från kanske 10 års ålder. Det är ok med halalslakt som uppenbarligen är onödigt djurplågeri. Kvinnor och män ska ha separata badtider, synen på HBT, och listan kan göras ganska lång. Kort sagt; vi ska acceptera omotiverade dumheter baserat på antingen det som står i koranen, eller vad imamer råkar tycka eller tolka.

Men ovanpå allt detta har vi rena fakta om vilka som, och enligt vad koranen föreskriver, har mördat så många oskyldiga som möjligt.  Bali, WTC, Madrid, London kanske har något gemensamt? Kan Ullenhag skriva under på att detta inte var muslimer? Eller kan han garantera att något liknande inte kommer att hända här? Tja, det var ju ganska ”nära ögat” vid juletid för några år sedan. Så var är acceptansen inom islam för andra religioner? Svaret skulle du kunna lista ut om du tillhörde de kristna kopterna i Egypten idag.


Så visst Ullenhag, kalla mig islamofob om du vill. Jag vill hävda att jag är realist. Men det gör mig förbaskat illa att du avser spendera mina skattepengar på att försöka lura barn (säkert påtvingat och som en del av undervisningen), att islam är en trevlig, harmlös och fin religion som kan samexistera  med andra religioner och det Sverige jag vet och vill leva i. Det är det islam inte. Lär dig Ullenhag - vad ordet integration innebär. Det innebär alltså att du inte ska spendera mina skattepengar på att indoktrinera våra barn med felaktig och lögnaktig  propaganda.

Mums…egentligen kanske man ska ta det som smicker – att vara islamofob. Det betyder i min skalle att man inte är helt korkad.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Andra och tredje stycket i texten är samma som fjärde stycket

Ulmerkotten sa...

Anonym; tack för kommentaren. Det är bloggers förbaskade texteditor som inte är spelklar. Den kopierar och flyttar stycken på något skumt sätt. En eller flera buggar.
Jag skapar texterna i MSWord och kör sedan copy-paste. Så jag vet att texten är ok, men sedan - vid inklistring och publicering blir det fel.

Sorry, även om felet inte är mitt.

Anonym sa...

Jag gillar din blogg. Du har ett skarpsinne som gör dig lite unik som samhällskritiker. Är det filosofiska bottnar jag ser? Nåväl tack för dina ord och din kamp för ett bra samhälle.

Ulmerkotten sa...

Tack Anonym! Efter en långvarig levnad utomlands, och kontakt med många olika kulturer får man liksom lite andra perspektiv.

Så man kan ju i detta perspektiv läsa idag att Peter Bratt skiver att Sverige var ett DDR-light. Man ställer sig frågan om människorna visste det då? Nix, är svaret. Sverige var då det ultimata demokratiparadiset i världen.

Men idag då? Med DNA-register, sjukjournaler, personnummer, RFID i varje pass, kameraövervakningar, mer databaser än någon vet som säkert samkörs...

Kanske filosofiskt, men egentligen är det min enkla grundsten att samhället är till för medborgarna, medborgarna är inte till för samhället. Jag har min rätt. Det är mitt liv, inte samhällets. Att sedan kommunister och socialster inte fattar skillnaden mellan stat och samhälle är ju ett annat problem.

Anonym sa...

Eftertänksam är nog det jag menar med filosofisk. Folklig är du. Tack för att du finns!

Ulmerkotten sa...

Tack Anonym!