söndag 17 februari 2019

Med vilken kniv vill Liberalerna begå seppuku?



Det är tydligen två kandidater som liberalernas partiledare. På japanska är det ren seppuku. Ett parti utan egen politik och papddlar runt i mitten på den politiska fåran, men kramar alla partier som kan erbjuda makt. Jag tror, och som jag påtalat tidigare att detta parti inte ens en chans till att nå 4% i nästa val. Så vi har Nyamko Sabuni och Erik Ullenhag enligt pressen. 
Som jag påtalat tidigare står Sabuni för det dummaste uttalande jag hört om att folkomröstningar skulle vara populistiska.

Ullenhag däremot minns jag som en svamlade folskelsspruta. Ordbajsarnas Tarzan om ni vill, eller politikens kameleont. Kanske hade man fattat det när man förpassade honom till Jordanien. Men Liberalerna är rent generellt ett flummande mittenparti som prostituerar sig för att få så stor makt som möjligt .

Jag har varit med så länge att jag vet att en röst på Liberalerna är sämre än en blankröst eller soffliggande. En röst på Liberalerna orsakar bara politisk instabilitet, inget annat. Man har ingen egen politik, man svamlar, hycklar och bortförklarar.

Centern precis samma sak, politiska amöbor som flummar och svamlar, nu med miljömuppinriktning. Men ingen som röstar på dem vet vad de egentligen röstat på eller vad deras politiker kommer att göra. I samma säng som sossarna trots att det var Kristersson man hade som preferens före valet.

En högersko funderar nog Lööf på hur den ska tillredas och kryddas, med all rätt det stödhjul som man nu är åt sossarna. Låt dig väl smaka Annie, och förtjänstfullt bekomme! Dekokten kan du dela med Bilderberggruppen.

Men jag vill inte ha hem ordbajsaren Ullenhag. Det finns kanske idioter som faller för denna svärmorsdröm med ett munläder som kommer med smorda och sockrade dumheter i massor. Låt honom stanna i Jordanien.

Men det är en ren fråga för liberalerna om med vilken kniv man vill begå seppuku. Jag tror väljarna har fattat läget. Ingen av dessa politiker är värda att sitta i Sveriges högsta beslutande organ, i synnerhet inte Ullenhag.


Inga kommentarer: