lördag 14 september 2013

489


Jaha, ett upprop för ”ett Sverige vi vill leva i”. Länk Expressen, länk Aftonbladet. Jag visste inte det fanns så många som 489 som gillade gängkriminalitet, våldtäkter, skottlossningar, mord, brottslighet, segregation, kvinnoförtryck, rasism, dåliga skolresultat, hög arbetslöshet, narkotikasmuggling o.s.v. men det gör det tydligen.

Det verkar förresten som nämnda konsekvenser av den förda invandringspolitiken är eftersträvansvärt när man hör personer som Billström och Ullenhag lovorda den politik man för och har fört de senaste mandatperioderna. Billström och Ullenhag brukar dessutom ha visioner om det framtida svenska samhället där alla religioner, befolkningsgrupper och personer lever i en multikulturell, multireligiös lycklig samvaro och respekterar samt lär av varandra.

Men så har vi ju facit; vi ligger två i världsstatistiken när det gäller våldtäkter. Du kan öppna vilken tidning som helst och läsa om skottlossningar eller mord, de flesta säkert gängrelaterade eller kopplade till grov kriminalitet. Hur många ton khat smugglades in 2012? Tullen/polisen vill jag minnas tog runt 20 ton, men hur många ton hittade man inte? BRÅ och tidningarna gör vad de kan för att dölja det enkla faktum att den förda invandringspolitiken är en ren katastrof för landet på många sätt. Bara kostnaderna är enorma, men enligt Anders Borg i riksdagen är kostnaderna för invandringen ”svåra att beräkna”. Om man nu har en finansminister som inte har pejling på minst 100miljarder, undrar man vad han egentligen har koll på. Sanningen lär vara den, att man vet vad invandringen kostar, men det törs man inte berätta. Professor Jan Ekberg, utredde saken för sådär 6 år sedan och kom fram till drygt 50 miljarder, men det var då och ett politiskt beställningsarbete. Idag lär siffrorna vara betydligt högre.

Så nu har vi en koppling till ”ett Sverige jag vill leva i”. Det utopiska landet våra politiker från sjuklövern uppmålar, som uppenbarligen inte fungerar? Eller kanske i ett land där de flyktingar som verkligen är flyktingar, tas emot och integreras i landet, och vi tar emot flyktingar i den mängd vi klarar av?

Nejdå, jag är inte rasist, eller främlingsfientlig på något sätt. Jag arbetar med flera personer från andra länder från hela världen, och har själv varit invandrare.

Så bästa uppropspersoner; mitt meddelande är enkelt – lär Er skilja på rasism och invandringspolitik. "Främlingsfientlig" är nysvenska, och verkar vara något påhittat or för smygrasist. Det finns inte i min ordbok.

Jag är kritisk till invandringspolitiken, vilket inte alls betyder att jag varken är rasist eller "främlingsfientlig". Ska det vara så svårt att fatta?

489 personer har man lyckats ragga ihop till detta upprop. Förhoppningsvis blir det färre som röstar på sjuklövern 2014. Men det var ju bara en vision...

Inga kommentarer: