tisdag 10 september 2013

I passkön på Euroairport


För några dagar sedan fick jag en förklaring på en sak. Det var så att jag för drygt 10 år sedan var på Euroairport i Basel. I trakten finns en bilfabrik på franska sidan, och jag kom till flygplatsen var det  kö vid passkontrollen för att komma ut på franska sidan. Framför mig i kön var kanske ett tjugotal kvinnor uppenbarligen med arabiskt eller afrikanskt ursprung, jag minns inte, men alla var i alla fall med i spökplumpen fan club. Sannolikt fruar till de som jobbade på den stora bilfabriken på franska sidan. Det stank vidrigt, och jag minns att jag tänkte att det inte är möjligt att personer kan ha sådan dålig hygien, som kanske någon som inte tvättat sig på flera år. Stanken var så intensiv att den kändes på flera meter, så jag inte ville gå nära passkön. Jag visades av schweiziska/franska tullare till en egen liten passkö för västerlänningar man snabbt öppnade en bra bit från kvinnorna, där jag kunde visa passet och passera ut till Frankrike för att åka hem efter tjänsteresan.

Men en dam med utländskt påbrå berättade för några dagar sedan problematiken, och det förklarar varför dessa kvinnor stank så vidrigt. Saken är ju den att småflickor gifts bort till äldre män, och dessa har givetvis efter giftermålet rätt till samlag, och vad mannen finner nöjaktigt sexuellt. Eftersom det nu handlar om småflickor under kanske 10 års ålder går deras underliv sönder, och förmågan att hålla urin och avföring blir lidande. Eftersom de lider av denna skada lever de i denna stank och efter ett tag känner de inte sin egen stank, alltså hur illa de luktar. Efter år är sannolikt även mannen immuniserad.  Jag tror det var på Avpixlat jag hittade denna länk, som beskriver problematiken, men med nyheten att en liten 8-årig flicka dog efter "bröllopsnatten".
Kvinnor är ju enligt islam lägre stående och må i de kulturer (basetat på islam), vi pratar om, inte klaga. Blir de våldtagna är det deras fel och de döms för att ha haft sex utanför äktenskapet.

Jag fattar liksom inte hur man kan tillåta en religion som orsakar sådan här saker, och vidare läser "sanningar" som lag i en 1400 år gammal skrift från arabvärlden, och det ska påverka det samhälle jag lever och vill leva i.

Hur många dumheter, mord, stympningar och rena terrorbrott kan begås i en religions namn innan politiker fattar att man har med det största hotet mot västerländsk modern kultur att göra? Koranen uppmanar till rena lagbrott men alla blundar. Om nazismen hade klassats som religion hade det varit acceptabelt? Hade vi haft studiecirklar i "Mein Kampf" kanske, som en "berikning".Eller kanske kommunism?

Men allt kan ju slätas över med svensk dumhet – vi blir ju bara ”berikade”, Ullenhag har visioner, och delar man inte dem är man rasist eller i bästa fallet främlingsfientlig. Så gläd dig lille dumme medborgare för berikningen, och lägg din röst på sjuklövern 2014. Eller?


Inga kommentarer: