onsdag 17 april 2013

Var är statistiken?


Kan vi få lite objektiva fakta? Givetvis är det så att man inom SD centralt är livrädda för idiotiska uttalanden som på något sätt kan feltolkas. Pressen letar som blodhundar efter minsta antydan till vad man kallar rasism, men som i själva verket kan vara eller är kritik mot invandringspolitiken. Expo är i princip en organisation som bara finns för att smutskasta SD. Man är alltså livrädda för uttalanden som på något sätt kan tolkas emot partilinjen och det rikspolitikerna säger. Men å andra sidan måste man ha högt till tak, och acceptera samt respektera människors åsikter. Gör man inte det riskerar man splittring i partiet och p.g.a. att medlemmar inte har rätt att uttrycka sina åsikter. Jag vet nu inte hela historien bakom att man utesluter Bengt Nilsson ur SD (länk och länk), och kanske har han ”samlat ihop” till en uteslutning på olika sätt. Är så fallet har jag inga invändningar. Men om uteslutning är baserad bara på ett uttalande om att ”gruppvåldtäkter är ett fenomen som följt invandringen”, anser jag uteslutningen felaktig.


Min logik är ganska enkel; för det första är det ett rent faktum att det de senaste åren kommit hit massor med personer med helt annan kvinnosyn än den jag och förhoppningsvis de flesta svenskar har. För det andra visade den senaste rapporten från BRÅ (länk, se sidan 43), en överrepresentation när det gäller ”våldtäkt/försök till våldtäkt” beträffande invandrares barn på 1.8 och personer med invandrarbakgrund 5 gånger jämfört med personer med svenskt påbrå. Normvärdet för de med svenskt påbrå är alltså 1.0. Denna rapport börjar nu bli dammig, och var sannolikt den sista eftersom man måste tysta problematiken. Så hur ser det ut i dag? Ingen vet. I alla fall inte allmänheten. Man kan dock misstänka att det finns liknande statistik idag, men den får inte publiceras. Media mörkar problematiken, och politikerna drar i oss flumvisioner om berikning. Problemet jag har med detta är att svenska kvinnor inte blir medvetna om de risker som finns, och det i sin tur leder sannolikt till att svenska kvinnor blir våldtagna. Skyldiga är givetvis gärningsmännen, men även svenska politiker och svenska media som döljer fakta för medborgarna.

Skadeståndskraven för våldtäkt och straffen är rent larviga. Hur kommer det sig? Den kvinna som våldtas kan i praktiken inte räkna med ett öre i ersättning eftersom Brottsoffermyndigheten skriver ner skadestånden till ett skämt. De står uppenbarligen, och som myndighet, över svensk rättslagstiftning och sänker av domstolar utdömda skadestånd.


Så vi återkommer till brottet gängvåldtäkt. Som jag skrev tidigare var det för mig helt okänt begrepp. Det fanns inte i mitt Sverige, och jag har vandrat en del år på svensk mark. De straff som döms ut för detta brott verkar vara löjeväckande. Som jag skrev för några dagar sedan fälldes en kille för detta brott i Uppsala tingsrätt och dömdes till 5 månaders sluten ungdomsvård, vilket sedan skärptes till hela 6 månader av Svea Hovrätt. Men då hade tjejen redan hunnit ta livet av sig. För något år sedan var det en gruppvåldtäkt av en kvinna som skulle på en efterfest på en flyktingförläggning.


Men var är nu statistiken frågar jag mig? Var är den objektiva statistiken som visar att personer med utländskt påbrå inte är överrepresenterade när det gäller just gängvåldtäkter? Det lilla man kan läsa i svensk press, och i synnerhet mellan raderna, vilket man tyvärr är nödgad till, döljer sannolikt ett stort och allvarligt problem. Men vet man inte, kan man inte heller döma, och om detta var det enda som Bengt Nilsson uttalade, skulle jag rubricera det som harmlöst och sannolikt med verkligheten överensstämmande. Vi pratar alltså inte om någon form av rasism. Vi pratar om att det kommit hit en stor mängd personer med en för oss främmande kvinnosyn. Det är inte utmålande av alla som kommer till detta land som potentiella våldtäktsmän, men om du är kvinna kanske det finns mer positiva sätt att bli ”berikad” på, och du bör vara medveten om de risker som finns.

Add: Notera även att media inte länkar till denna site. Däremot givetvis till IRM. Men i Sverige råder tryck- och yttrandefrihet, eller hur?

Inga kommentarer: