måndag 17 december 2012

Var är sötebrödet?

Nu har vi lyssnat på sjuklöverns svammel om att det är flyktingar som kommer till Sverige och att vi har internationella åtaganden och regler vi är bundna av, vilket gör att vi har den sanslösa invandring vi har. Båda dessa argument är direkta lögner, och det har jag avhandlat tidigare flera gånger.

Men vi har samtidigt, och under resans gång hört t.ex. Maud Olofsson snacka om möjligheter, entreprenörskap, nybyggare och annat. Ullenhag är inte sen att måla upp framtidsvisioner bland åhörarna om miljardorder som kommer till exportföretag för att medarbetarna förstår främmande kulturer och behärskar främmande språk. Men nu har det gått drygt sex år sedan Alliansen trädde till makten och öppnade upp gränserna.
I mitt fall har jag egentligen inte sett en enda positiv sak som ett resultat av invandringen de senaste åren. De pizzerior, sushibarer, och libanesiska restauranter vi hade har vi kvar och berikningen har liksom uteblivit. Entreprenörskapet likaså, om man inte ska betrakta gängkriminalitet och kravaller som sådant. De berikande kulturinfluenserna kan vi ju diskutera, men glöm då inte att inkludera sexaulbrottsligheten/våldtäkter som skjutit i höjden. På andra plats i världsstatistiken när det gäller våldtälter efter Leshoto om jag inte minns fel. Och om vi räknar på professor Jan Ekbergs siffror i snitt, alltså att invandringen kostar 50 miljarder per år, kan vi med i runda slängar (eftersom det bara är småpengar), 350 miljarder. Kostnaden idag lär dock vara och bli betydligt högre, sannolikt direkt proportionell mot antalet ”flyktingar” som kommer hit.

Men i alla fall. Jag jobbar inom ett företag, och vi räknar på ”payback”, ” break even”, investeringskostnader, och återbetalningstid för investeringar.

Nu vill jag veta av Hr. Ullenhag när man räknar att ”break even” ska uppnås? Alltså rent krasst ekonomiskt på att invandrarna, (eller flyktingarna), som helhet kommer att tillföra detta land ett enda öre? Det duger dock inte med visionärt svammel Ullenhag, i detta statistikens och siffrornas förlovade land vill jag ha realistiska, matematiskt försvarbara kalkyler. Var och när kommer det utlovade sötebrödet?

Neeeej, jag är inte rasist, eller ens ”främlingsfientlig” på nysvenska. Men om invandringen för med sig så fantastiska fördelar och framtidsvisioner, måste ju Ullenhag kunna påvisa dessa i rena siffror. Eller kanske menar han Nangiala får kosta vad det vill av våra skattepengar? Är du eller jag en åsna bakom moroten? Ok, jag betalar skatt åxå, men jag har en röst 2014.

Inga kommentarer: