lördag 22 december 2012

En Mac


Wow!! Olika tillverkare av olika produkter försöker hitta på så häftig och tilltalande design de kan. Samtidigt är ju datorer och plattskärmar inget nytt, och man tycker liksom att det inte finns så mycket att designa eller förbättra. Men så har man ju alltid trott, och alltid haft fel. Men man har ändock inte blivit speciellt imponerad. Så råkade jag över Apples hemsida idag, och bara häpnade. Är detta en dator? Var sitter hårddisken? Var är alla tekniska grunkor som tar plats+? Satan vad vackert det är! Och ovanpå det känner jag till den underbara logiska och enkla funktionaliteten som kännetecknar Apple. Man ska inte känna till en massa dator-tekniskt-fikon-språk och vara en guru på datorer, man vill bara att allt ska funka. Med Apple funkar det bara och man kan göra det man vill. Genialt och fruktansvärt vackert bara, helt enkelt. Mac.
Jag har jobbat med datorer sedan de kom, 1977 gjorde jag mitt först program för roulettespel vill jag minnas. Jag gjorde beräkningsprogram på hålremsor, magnetremsor, 5.25” disketter i basic, jag har fortfarande en HP41CV, och…
Denna bild är en ren njutning, den bjuder Mac på.


Inga kommentarer: