måndag 20 juni 2011

En mellandag

Idag är en sådan där mellandag. Varje dag hittar man någonting man retar sig på i pressen, och sedan jag skrev sist har det varit en hel rad med knasigheter värda att blogga om. Så först började jag skriva om dumhet ett, sedan kom dumhet två som var värre och då fortsatte jag med den i stället. Sedan dumhet tre, och på den vägen är det. Jag skriver i Word, och klipper sedan in materialet här.

Men OK, idag får det bli en pryl jag retar mig på i DN. Grejen är ju att det har massa undersökningar var läsarna tycker och så ska man rösta. Inte för ens röst spelar någon som helst roll, sannolikt kan man rösta flera gånger, och tidningen kommer givetvis inte med någon form av feed-back. Så jag undrar varför man håller på med det. Kanske för att fylla ut tidningen och läsarna sk få någon form av fiktiv delaktighet, här kommer några dagars skörd av vad jag kallar dumfrågor:







Snillen som spekulerar på redaktionen, eller hur? Men jag gillar "Hetsar upp mig". Man undrar ju vad det är för konstig sexualitet DN:s läsare har om de blir upphetsade av bilköer? Kanske HBTK alltså homo, bi, trans och kö-sexuella.







Alltså, vad faen menar man? Tror de att de som svarar bara är muslimer eller?






Ånyo ett fall för muslimer, som tycker de kan ha flera fruar, så mannen har gift sig 4 gånger och hans fruar 1, och sedan röstade några av deras 15 barn åxå. DN skickar sedan statistiken till SCB.






Oj,oj, smådjurens "fem i botten", snart kommer KO (Krypombudsmannen) och stämmer DN för "agg mot krypgrupp."






Ja, sitter man på Nobelfesten gäller det att anpassa sig till miljön, medtagen lunchlåda och halsande av rödvin rekommenderas ej i den miljön.







Klart man ska få cykla mot rött! I synnerhet vid järnvägskorsningar när X2000 kommer.






Jäpp, det är 1958, vi samlas framför radioapparaten och hela familjen lyssnar på radioteatern, och sedan Farbror Sven.






Vart tog skåpsupning, rökning, näspetning, hästpolo, stenkastning, chipsätning och khat-tuggning vägen? Ska alla de summeras som "Annat"?






Jag vill minnas att man snackade om vin. Men vill några gårdar sälja sin rena hembrända alkohol tycker jag det är helt ok. "Ingen aning"? Är det för de som inte vet vad "gård", "försäljning" eller "alkohol" betyder?







Men var det alla de kunde komma upp med? Jag hade röstat på Muhammar Al-Kadaffi, eller kanske Obama. Vem som "ska ta över" vet faktiskt ingen än, det är inte en fråga om vad man tycker.






Ärligt talat; finns det någon i hela landet som inte vill ha mer pengar?







Nej tyvärr. Se hundratals muppar som slåss om en boll emedan de tjänar miljoner, och inte fattat att de kan köpa var sin boll, roar mig inte Dessutom är jag fullt upptagen med DM i fickpingis.

1 kommentar:

ɱØяñιηg$ʇðя ©™ sa...

Du har ingen chans mot Ohlyckan. Men du kanske kommer på andra plats och det är ju inte så illa pinkat heller.