söndag 14 oktober 2012

Selektion gäller

Denna blogg är ju bannad av SvD sedan knappt två år sedan, utan anledning eller motivering. Jag är dock för stolt för att skapa en ny blogg bara för att komma in på SvDs sidor, men problemet kvarstår man bannar alltså fullt lagliga bloggar trots att man inte har ansvaret för dessa som ansvarig utgivare. Tolkningen av tryck- och ytrandefrihet betyder alltså att SvD anser sig ha rätten att selektera åsikter som passar dem, men samtidigt ge skenet av att man förmedlar nyheter och tillåter åsikter. Så är det inte. Kanske är snuttefilten "presstöd" en helig ko här.

Men nu hittade jag en länk från SvD som man tillåter, och man finner när man klickar på länken."Tårtkalas hos Sverigedemokraterna". Snacka om osmaklighet, förolämpningar och osaklighet. Men detta är en länk som SvD accepterar. Notera vidare att man har en "Avpixlad"-redaktion, detta bara för att förlöjliga siten Avpixlat.



































Jag, skickade just ett mail till SVD:s ansvarige utgivare och frågade varför min blogg var bannad, och med vilken rätt. Jag kommer nog inte få något svar. Att fråga varför länkningen till bilden ovan är godkänd, är inte mödan värt.  Ojdå, och hoppsan, är nog det bästa man kommer att komma med. Men får jag någon ny info publicerar jag den (men jag hänger inte ut namn).

Inga kommentarer: