måndag 29 oktober 2012

Hallå, Nisse i Hökarängen


Men hallå svenska folk! När ska Ni vakna? Kostnaderna för invandringen är enorma, och det lär bara bli värre. Vi är ett litet land långt från konflikthärdar, och tar emot sådär 30%  (om jag minns rätt), av hela EU:s mängd av kvotflyktingar. Detta är ”riktiga” flyktingar från flyktingläger, men jag frågar mig om Sverige motsvarar 30% av EU:s befolkningsmängd? De övriga som kommer hit har smugglats hit, och betalat stora summor bara för att detta är landet som ”flyter av mjölk och honung”, och uppenbarligen har världens naivaste politiker. Antalet riktiga flyktingar som kommer till Sverige och inte är kvotflyktingar kan man sannolikt räkna på ena handen.

Nu har vi ett akut problem. Det kan vi läsa om i denna artikel. Vi har alltså tagit emot för många redan. Kostnaderna är enorma minst 50 miljarder per år mycket lågt räknat. Integrationsproblemen och kriminaliteten är likaså enorma trots att media och politikerna gör vad de kan för att mörka. Jag saknar som jag tidigare påtalat BRÅ:s utredningar. Naiva muppar skriver artiklar som denna med multikultins skyddsglasögon på sig.

Så hur ser framtiden ut? Skattesats 99% för arbetande? Några miljoner kopter från Egypten som synnerligen ömmande flyktingar nästa år? Någon ny konflikthärd med flyktingar till följd av den "arabiska våren"?  En invandring på 500.000 tusen personer som inte kan ett ord svenska, men behöver mat och husrum? Anhöriga har väl fler anhöriga, som har fler anhöriga, som har....

Kommunernas självbestämmande ska man köra över och tvinga ut s.k. flyktingar och deras anhöriga i kommunerna enligt ett riksdagsförslag som säkert kommer att antas. Annars fungerar ju partipiskan bra...

Inget ont ord om personerna i fråga, eller något rasistiskt. Men vad jag menar är att vårt lilla land inte kan fortsätta vara målet för alla lycksökare och riktiga flyktingar har vi tagit emot så det räcker, och har nu problem som kommer att ta massor med år att lösa.

Det finns konflikthärdar, visst. Det finns offer i världen, visst.  Men Sverige kan inte klara av att varken ta emot all världens flyktingar eller alla som vill ha en bättre levnadsstandard. Det är bara att inse.

Om inte annat hoppas jag att du fattar det vid valurnan 2014.

Inga kommentarer: